Obsah

Přeprava zásilek do zahraničí nepředstavuje v dnešní době vůbec žádný problém, jelikož existuje množství přepravních společností nabízející tuto službu. Pokud jste dosud posílali balíky jen v rámci ČR, je vhodné seznámit se s postupem, který bude vhodný při zahraniční přepravě. Bohužel může nastat i situace, kdy se zásilka po cestě ztratí, nebo se její obsah rozbije, a proto jsme pro Vás sepsali i tipy, jak takovým situacím předcházet vhodným zabalením a jak postupovat při případné reklamaci. 

 

Při přepravě zásilek do zahraničí věnujte zvýšenou pozornost přípravě balíků

Je nutné si uvědomit, že zásilka bude putovat i tisíce kilometrů a během této doby projde rukama hned několika lidí. Bez ohledu na to, jestli posíláte zásilky nárazově při prodeji zboží v  rámci aukčních síní nebo pravidelně jako vlastník e-shopu, je vždy nutné balík důkladně zabalit a předcházet tím znehodnocení jeho obsahu. 

Pamatujte, že i přepravní společnost má právo zásilku odmítnout, pokud se jí způsob balení nebude zdát. V případě nevhodného zabalení by Vám nebyla uznána ani případná reklamace. 

Řiďte se jednoduchým pravidlem – čím hodnotnější obsah balíku je, tím vyšší pozornost věnujte jeho zabalení

  • Obalový materiál vyberte s ohledem na velikost, váhu a hodnotu přepravovaného zboží. 
  • Předměty zabalte do bytelné papírové krabice, která svou velikostí odpovídá rozměrům zboží. 
  • Jednotlivé předměty v krabici důkladně obalte bublinkovou fólii. Láhve s tekutinami vždy umístěte do igelitových sáčků.
  • Volná místa v krabici vyplňte vzduchovými polštářky či zmačkaným papírem. Jejich cílem bude tlumit případné pády. 

 

Zahraniční přeprava zásilek sebou nese mnohem vyšší rizika než tuzemská doprava

Jako prodejce nesete veškerou odpovědnost za bezpečné doručení zboží kupujícímu, který od Vás může v případě poničení obsahu nárokovat vrácení zaplacené částky, a proto je vhodné rizika vnitrostátní přepravy minimalizovat a předcházet problémům, které by mohly na trase vzniknout. 

Přepravci přidělí každému balíku unikátní číslo, podle kterého můžete sledovat, kde se zrovna nachází a jestli už bezpečně doputoval do svého cíle. Je vaší povinností toto číslo poskytnout i kupujícímu. Doklady, které budete u přepravce vyplňovat nikdy nevyhazujte a střežte je až do momentu, než od kupujícího dostanete informaci, že si balíček převzal a jeho obsah je v pořádku. Pokud by ve smluveném termínu nedošlo k doručení nebo byl balík poškozen, informujte se u dopravce o dalším postupu a balík reklamujte.  

 

K vyřešení případné reklamace budete potřebovat:

  • Sledovací číslo zásilky
  • Jmenný seznam jednotlivých položek balíku
  • Vyčíslení hodnoty zásilky
  • Informace o způsobu balení
  • Specifikace poškození

Zajímavost: Přečtěte si o tom, jak je to s balíky, které jsou do ČR posílány ze zahraničí v období před Vánoci

Při výběru přepravní společnosti vycházejte z několika faktorů

V tomto případě bude opět důležité, jak často balíky posíláte – od této skutečnosti se bude odvíjet cena, jakou Vám daná firma bude schopna nabídnout, aby to bylo výhodné pro ni i pro Vás. Řada firem poskytuje slevy pro stálé zákazníky, a proto od Vás bude potřebovat informace o tom, kolik zásilek plánujete odesílat na měsíční bázi, o jak velké balíky se jedná (rozměry i váha) a do jakých zemí nejčastěji posíláte – je totiž rozdíl v tom, jestli máte zákazníky v Evropské unii nebo v jiných zemích světa.

Vytipujte si několik firem, které odesílají do zemí, kde máte své zákazníky a nechte si od nich vypracovat cenovou kalkulaci. Díky tomu si budete moci jednotlivé nabídky porovnat a vybrat tu, která pro Vás bude tou nejvýhodnější. Zjistěte, jak je to s platbou daně a clem při přepravě balíků do zahraničí.

Podělte se s námi o tipy, jak bezpečně zabalit jednotlivé předměty balíku, aby došlo k jejich bezpečnému doručení kupujícímu.

Jaromír Lehečka