Obsah

U reklamních tašek si nevolíte jen jejich grafickou podobu, ale také způsob, jakým na nich bude potisk vytvořen. Existuje několik technologií, přičemž každý dodavatel má v nabídce v průměru dvě až tři, které svým zákazníkům nabízí. Pokračujte ve čtení tohoto článku a zjistěte, jaké jsou mezi uplatňovanými technologiemi rozdíly. V závěru se dozvíte i o dalších reklamních předmětech, do kterých byste měli investovat.

Reklamní tašky zajistí Vaší společnosti viditelnost

Hlavní výhodou reklamních tašek je skutečnost, že neslouží jen jako reklamní nosič, ale také jako praktická dárková taška, do které umístíte další předměty s firemním logem. Jsou využívané při obchodním styku, jubileích Vašich zaměstnanců a specifických událostech, kdy darujete předměty do tomboly na plese apod. Tímto způsobem můžete rozšířit portfolio Vašich zákazníků a dostat se nenásilnou formou do povědomí široké skupiny lidí.

Tašky nabízejí velký prostor pro umístění loga a jsou skvělým prostředkem odlišení od Vaší přímé konkurence

Mnohým dodavatelům stačí, pokud jim sdělíte Vaši představu a oni už Vám obratem vytvoří několik návrhů, které budou pro prezentací Vaší společnosti tou správnou volbou s ohledem na typ podnikání, Vaše zákazníky i potřeby.

Díky tomu, že si můžete vybrat tašku z několika materiálů a libovolných rozměrů, vytvoříte opravdový originál. Kreativitě se v tomto případě meze nekladou, ale nezapomeňte respektovat firemní kulturu a volte barvy, které se objevují ve Vašem logu a s Vašimi zákazníky komunikujte tónem, jakému rozumí.

Zajímavost: Investice do reklam má významný vliv na zisk firem.

Přehled technologií uplatňovaných při vytváření potisku reklamních tašek

Existuje celá řada technologií, které se uplatňují při potisku reklamních předmětů. My se v této části zaměříme pouze na ty, které lze využít u plastových, papírových a látkových tašek.

SÍTOTISK

Rozšířená metoda, při které se potisk vytváří přes šablonu. Hodí se pro tisk na igelitové, papírové i textilní tašky. Technologie využívá až 8 barev současně, ale není vhodná pro vytvoření plnobarevných obrázků. Jedná se o trvanlivé řešení vysoké kvality.

+ U větších zakázek se snižuje cena za kus

+ Barvy zůstávají i po čase krásně jasné a neměnné

– Delší termín výroby

– Nevhodný pro nerovné povrchy

– Nepotiskne kraje předmětů

DIGITÁLNÍ TISK

Technologie, kterou lze využít u potisků na textilní tašky. Je vhodná i při nižším počtu kusů na zakázku. Tisk probíhá podobně jako u většiny kancelářských tiskáren.

+ Možnost tisku plnobarevných motivů

+ Tisk na nerovný povrch po celé ploše (i okraje)

– Tisk pouze na textil

– Vyšší cena

– Neumožňuje přesně definovat barvy pro tisk

FLEXOTISK

Technika přímého tisku z výšky, kdy povrch s potiskem vystupuje nad místa, bez něj. Je vhodná pro tisk na papír i plast. Centrální válec tiskne nejprve na fólii, z které se až poté vyrobí požadovaný sáček. Využívají se až 4 barvy současně.

+ Nízká cena za kus

+ Možnost tisku na širokou škálu materiálů

– Riziko deformace tištěných motivů

– Během výroby dochází k prostojům

Nepodceňte důležitost výběru dodavatele…

…který by měl být schopen vyhovět Vaším individuálním požadavkům.

Vždy se zajímejte o:

  • technologie pro potisk, které využívá
  • materiály, se kterými pracuje
  • minimální počet kusů tašek na objednávku
  • cenu za kus
  • množstevní slevy
  • dodací lhůty

Reklamní tašky jsou pouhým začátkem

Jako firma byste neměli podceňovat důležitost investic do reklamy. Kromě tašek byste se měli zaměřit také na další zboží, které se v žebříčku oblíbenosti řadí na přední příčky. Obecně lze říci, že se jedná o předměty, které přinášejí obdarovaným užitek a najdou uplatnění u žen i mužů různých věkových kategorií. Pro Vás jako investora by mělo být důležité, aby nabízely dostatečný prostor pro umístění loga.

MEZI OBLÍBENÉ REKLAMNÍ PŘEDMĚTY SE JIŽ ROKY ŘADÍ:

  • Psací potřeby – sešity, bloky, tužky, propisky
  • Diáře, kalendáře
  • Keramické hrnky, termohrnky
  • Klíčenky, USB disky
  • Trička

Prohlédněte si, jak dopadlo poslední hlasování o nejméně vhodné reklamě firem.

Myslíte si, že by reklamní předměty měly určitým způsobem korespondovat s předmětem podnikání firmy? Pro jaké předměty byste se Vy sami rozhodli?

Jaromír Lehečka