Obsah

Základní seo analýza udává správný cíl naší optimalizaci. Proč je důležitá? Díky ní můžeme pochopit, na co se můžeme zaměřit, abychom se umístili ve výsledcích vyhledávače. Ten je v angličtině označen zkratkou SERP ( search engine results page ) a být na jeho předních pozicích je naším hlavním cílem.

 

Jak zjistit, které dotazy jsou pro mě nejvhodnější?

V dnešní době moderního vyhledávání jsou postupy práce s vyhledávačem mnohem pokročilejší než bývaly v minulosti. Díky tomu můžeme zjistit sofistikované odpovědi na naše dotazy. Pokud se naše společnost nebo soukromá stránka zabývá určitým tématem, řekněme například telefony, bude naším cílem na stránku přivést co největší počet návštěvníků.

 

Jak se dostanou návštěvníci na naší stránku?

Možnosti jsou víceméně dvě. Buď se dostanou na naší stránku přímo, zadají tedy ve vyhledávači svého počítače či telefonu konkrétní webovou adresu, nebo se na ní objeví pomocí odkazu. Ten mohou získat například doporučením přes sociální sítě, článek nebo z výsledků vyhledávače.

Vyhledávač jako Google nebo Seznam odpovídá na dotazy návštěvníka. Z jeho databáze se doporučí ta nejlepší odpověď na hledaný výraz neboli klíčové slovo, podle interního hodnotícího systému. A jednotlivá klíčová slova si samozřejmě umí dávat dohromady, aby pochopil, které výrazy spolu tematicky souvisí. Má tedy v databázi nejen výsledek pro váš výraz, v našem případě například iphone levně, ale ví, že s výrazem iphone levně souvisí také iphone levně Praha.

Ví, že je rozdíl mezi jednotlivými klíčovými slovy, ale zároveň chápe spojitost a přesně tato spojitost je hodnotnou obchodní informací. Běžný provozovatel stránek samozřejmě tuší, pod jakými klíčovými slovy se k nim zákazník dostává, nicméně některé souvislosti mu mohou uniknout a tím zbytečně přichází o některé potenciální návštěvníky.

 

Jak zjistit, která klíčová slova lidé používají?

S tímto úkolem nám může pomoci několik odborných nástrojů od společnosti Google. Prvním z nich je přímo samotný plánovač klíčových slov.. Ten nám dokáže vyhodnotit jednotlivé dotazy uživatelů a zároveň zobrazuje kolik uživatelů se za jeden časový úsek zeptá na tento dotaz. Tím se dozvíme, který z výrazů je nejvyhledávanější a potenciálně přináší nejvyšší návštěvnost na stránky.

Určit, který z těchto výrazů je nejnavštěvovanější, ale bohužel nestačí. Analýza totiž není jen o zaměření se na nejnavštěvovanější klíčové slovo, ale spíše na to nejlépe strategicky určené. Je potřeba brát v potaz, kdo se pod daným klíčovým slovem zobrazuje a jak složité bude se umístit pod daným výrazem. Ty nejnavštěvovanější jsou samozřejmě nejnáročnější na umístění a naopak. Strategie by tedy neměla vždy mířit jen na top výrazy, ale i na ty kontextové, ve kterých můžeme snadněji uspět.

 

Co vede k umístění ve vyhledávání?

Převážně tvorba hodnotného optimalizovaného obsahu vede k umístění na předních příčkách vyhledávače.Obsahem v tomto smyslu může být:

To vše může zájemci předat hodnotné odpovědi na jeho dotaz. Čím lepší obsah jsme schopni vytvořit, tím pravděpodobněji dokážeme naší stránku umístit. Obsah nemusí být jen o textu nebo grafice, standardně je to kombinace těchto multimédií a textu, která nejlépe popisuje a informuje o tématu.

Pokud jsme si dopředu zjistili jaké témata naše návštěvníky zajímá, můžeme podle toho začít strategicky vytvářet informace. Nicméně, aby naše stránka mohla úspěšně konkurovat, je dobré si nejdříve zkontrolovat výsledky již umístěné stránky na prvních pozicích. Tím lépe pochopíme, jak má vypadat dobře umístěný výsledek.

Jaromír Lehečka