Krátká odpověď? Svěřte SEO optimalizaci webu odborníkům. Dlouhá odpověď? Nejdřív si zjistěte, co to SEO vlastně je. Pak si udělejte obrázek o tom, o jaké úkony pod optimalizaci vašeho webu spadají.

Nebudete se pak divit výši honoráře a do budoucna se vyhnete zbytečným investicím do reklamy, která by nikdy nemusela dosáhnout takového výsledku, jako podrobná a kvalitní práce na optimalizaci.

Na co se zaměřit při hledání odborníka na optimalizaci vašeho webu? A proč o optimalizaci uvažovat, vyplatí se právě vám a je možná i varianta, při níž investicí do SEO proděláte?

 

SEO optimalizace webu: vyplatí se mi to?

Když mluvíme o SEO webu, názory odborníků se v mnohém setkávají a ke společné pravdě patří většinou i ta, že to není pro každého. Investice do optimalizace pro vyhledávače by se vám nemusela vrátit v případě, že jste přeskočili důležité kroky při budování a správě vašeho webu.

Ruku na srdce – kdybyste vy sami byli svým vlastním potenciálním zákazníkem, nebo tím, koho chcete na své stránky přilákat, zůstali byste? A pokud ano, jsou vaše stránky intuitivní a dokáží bez zbytečného klikání přivést k cíli? Mezi další faktory případného neúspěchu může patřit vaše specializace. Jestliže jste byli dosud zvyklí na osobní kontakt a “přísun” zákazníků skrze slovní doporučení, může se dostavit zklamání.

A to zejména v případě, že nabízíte něco specifického, něco, co se nedá vyjádřit skupinou klíčových slov a jen vy a vaši zákazníci znáte odpověď na otázku, co je na vašem produktu výjmečné a ojedinělé. O zbytečné investici se dá hovořit i v případě, že patříte mezi již dobře známé společnosti.

Vyhledávání vámi nabízeného produktu se děje organicky, čísla jsou víceméně podobná a ve finále vám nejlepší návštěvnost už po léta zajišťuje kvalita prováděné služby či produktu. Zaměřit se na kvalitu vašeho webu a ověřit si, zda je pro návštěvníky uživatelsky příjemný, však můžete i v tomto případě.

Ve zkratce: nepočítejte s tím, že optimalizace nalezitelnosti vašeho webu je zárukou úspěchu a dostane vás z bodu 0 na 100. Prodělání jako takové je úhlem pohledu a pro někoho je lepší variantou zkusit vše než nic.

 

Být informovaný a nestydět se ptát

Nalézt dobrého SEO konzultanta či specialistu můžete i sami, bez doporučení přátel či kolegů. Věřte jak své intuici, tak následujícím bodům, které vás mohou dostat o odborníkovi, co sedne právě vašim potřebám:

  • specialista na SEO je dobře dohledatelný pod příhodnými klíčovými slovy. Je to jeho práce a vizitka – snadné dohledání na pár kliků.
  • na setkání s ním se necítíte jako nevzdělanci díky množství odborných výrazů, kterými by vám případný konzultant mohl zahrnout. Chce, abyste rozuměli a dokáže tak komunikovat.
  • agentura či volná noha, ať tak či onak, váš budoucí SEO konzultant by měl mít vlastní portfolio, web či blog. Umí své služby správně prezentovat a prodat.
  • sliby chyby. SEO specialista vám nezaručuje trvalý úspěch. Všichni víme, že zejména ve světě vyhledávačů nic trvalé není.
  • nesnaží se vaší dohledatelnosti dosáhnout obelstěním. Ve světě SEO totiž existují techniky, které by si profesionální konzultant za rámeček nedal a najdete je pod výrazem black hat.
  • nechá si svou práce velmi dobře zaplatit a ví proč. A chce, abyste to věděli taky, takže vám rád pošle klientské reference a weby, na nichž spolupracoval. Co se honoráře týče: drahé víno popíjíte pomaleji a víte, že vás nezklame. Od levného nečekáte skoro nic a nevšimnete si, když dojde. Podobně přistupujte k hodnocení svého vysněného SEO konzultanta.

Pečlivý výběr vám možná vezme více času nyní, ale v budoucnu jej ušetří. A stejně je to s penězi. Aby k vám přicházely, musíte je umět pustit. Nebojte se investice a nevyhýbejte se dalšímu kroku k úspěšnému webu, mezi který rozhodně patří nalezení SEO konzultanta. Přejeme mnoho spokojených návštěvníků vašeho nového a dobře nalezitelného webu.

Jaromír Lehečka